Zmień rozmiar czcionki:
Zmień kontrast:

Drodzy Pacjenci,

w centrum Mikrochirurgii Oka Laser stosujemy wszystkie dostępne środki bezpieczeństwa epidemiologicznego.

Pozwala to na świadczenie pełnego zakresu dostępnych usług medycznych na najwyższym poziomie.

Niniejsza procedura jest w pełni zgodna z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia, Wojewody Mazowieckiego, Polskiego Towarzystwa Okulistycznego oraz Konsultanta Krajowego ds. okulistyki.

Jak obecnie przebiega konsultacja okulistyczna w CMO Laser?


Wywiad epidemiologiczny i wizyta w Klinice

Aby umówić wizytę u specjalisty Centrum Mikrochirurgii Oka Laser prosimy o kontakt z naszą infolinią pod nr tel. 22 654 68 06

Podczas rozmowy przeprowadzany jest wywiad epidemiologiczny. Pozwala on ocenić prawdopodobieństwo nosicielstwa wirusa CoV-2. Pytamy o ewentualne objawy przeziębienia lub zakażenia koronawirusem, kontakty z osobami zakażonymi lub z podejrzeniem zakażenia, czy niedawny pobyt za granicą lub kontakt z osobami, które przebywały za granicą.

Jeśli wywiad epidemiologiczny wypadnie pomyślnie, pracownik infolinii ustala termin wizyty Pacjenta w Klinice. Zadbaliśmy o zachowanie wszelkich dostępnych środków bezpieczeństwa epidemiologicznego w siedzibie CMO Laser w Warszawie.

Jakie środki bezpieczeństwa epidemiologicznego wdrożono w siedzibie CMO Laser?


Wejście do Kliniki

W przedsionku budynku, tuż za drzwiami wejściowymi do Kliniki, umówionego Pacjenta wita pielęgniarka w stroju ochronnym (jednorazowy fartuch, maseczka sanitarna, jednorazowe rękawiczki).

Pielęgniarka bezdotykowo mierzy Pacjentowi temperaturę, pomaga mu także właściwie zdezynfekować dłonie przy użyciu specjalnego płynu oraz dopilnuje osłonięcia maseczka nosa i ust zarówno Pacjenta, jak i osoby towarzyszącej. Poprosi też o wypełnienie ankiety medycznej. Używane przez Pacjentów długopisy również są jednorazowe — pozostają do dyspozycji Pacjenta.

W poczekalniach CMO Laser zostały zamontowane w szwajcarskie certyfikowane oczyszczacze THERAPY AIR ION eliminujące z powietrza 99,9 proc. wirusów i bakterii przenoszonych drogą kropelkową.

Rejestracja

Następnie Pacjent przechodzi do rejestracji (w danym momencie, przy każdym stanowisku rejestracji może przebywać tylko jeden Pacjent i jedna osoba towarzysząca). Pacjenta od pracownika rejestracji oddziela przegroda z pleksiglasu.

Badania diagnostyczne

Po zakończeniu rejestracji Pacjent jest zapraszany na badania diagnostyczne. Są one przeprowadzane przez pielęgniarkę w stroju ochronnym. Podczas badań nie używamy urządzeń diagnostycznych mogących wytwarzać aerozol (np. nie wykonujemy pomiaru ciśnienia wewnątrzgałkowego metoda „air puff”). Sprzęt używany do badań jest odkażany po każdym użyciu.

Konsultacja lekarska

Po badaniach diagnostycznych następuje konsultacja okulistyczna. Również lekarz udziela porady pozostając w stroju ochronnym.

Wszystkie lampy szczelinowe w Klinice, standardowo używane podczas konsultacji okulistycznych, zostały wyposażone w dodatkową osłonę z pleksiglasu. Stanowi ona kolejną barierę pomiędzy twarzami okulisty i Pacjenta. Sprzęt wykorzystywany podczas konsultacji okulistycznej oraz wyposażenie gabinetu są dezynfekowane po każdym użyciu.

Jeśli dany przypadek będzie wymagał kolejnych konsultacji, badań, czy zabiegu, Pacjent podczas wizyty może od razu umówić się na kolejną wizytę w Klinice.

Czy w Klinice wykonywane są zabiegi operacyjne?

Zbiegi operacyjne w pełnym zakresie są wykonywane w trybie planowym.

Na obydwu traktach operacyjnych zainstalowano specjalny system klimatyzacji, wyposażony w podwójne filtry hepa, zapewniający 30 krotną wymianę powietrza w ciągu godziny.